Rugsėjo 26 d. ir spalio 9 dieną Rimanto Stankevičiaus progimnazijos septintokai technologijų pamokas leido ne įprastoje klasėje, o netradicinėje – MRU Sūduvos akademijos STEAM erdvėje Marijampolėje. Jie dalyvavo dviejuose edukaciniuose užsiėmimuose, kurie sujungė mokslą, meną, kūrybiškumą ir tvarumo idėjas.
Pirmoje veikloje „Drabužių analizė: tvarumo link“ mokiniai tyrinėjo tekstilės sudėtį ir aiškinosi, kokias galimybes suteikia audinių perdirbimas. Dirbdami su įvairių rūšių audiniais, jie sužinojo, kurie iš jų suyra greičiausiai, o kurie tinkamiausi perdirbimui. Diskutuodami apie tvarų vartojimą ir žiedinę ekonomiką, septintokai įsitikino, kad atsakingas požiūris į drabužius prasideda nuo žinojimo, iš ko jie pagaminti ir kaip gali būti pernaudoti.
Antra edukacija – „(Iš)koduota istorija“ – kvietė pasitelkti kūrybiškumą ir skaitmeninius įrankius. Mokiniai kūrė originalias kompozicijas, apibūdinančias svarbias Lietuvos istorines datas, fotografavo savo darbus ir, naudodamiesi grafinio dizaino programomis, kūrė Lietuvos istorijos viktoriną, konstravo kubus. Ši veikla ne tik padėjo įtvirtinti istorijos žinias, bet ir skatino vizualinę saviraišką bei kūrybišką mąstymą.
Nors veiklos vyko už mokyklos ribų, jos buvo puikus technologijų pamokų, vykusių mokykloje, tęsinys. Mokiniai džiaugėsi galimybe mokytis kitaip – eksperimentuoti, kurti, bendrauti ir pritaikyti žinias praktiškai. Tokios pamokos ne tik ugdo kūrybiškumą ir kritinį mąstymą, bet ir padeda suprasti, kad technologijos bei menas puikiai dera tarpusavyje. Tai buvo tarsi įžanga į Klimato kaitos savaitės (spalio 20-24 d.) akcijos renginį „Elgiuosi tvariai. Keitimosi marškinėliais akcija“, kurios metu 5-8 klasių mokiniai jau trečią kartą iš eilės bus kviečiami atsakingai elgtis su savo nenešiojamais marškinėliais ar džemperiais.
Technologijų mokytojos Rita Dijokienė ir Giedrė Vainauskaitė


