Menu Close

Storyline

20150916 123111

             20150916 123111Storyline – tai pedagoginis metodas,  kuris remiasi „aktyviuoju mokymusi“, jau įsitvirtinęs Škotijoje, JAV, Skandinavijos šalyse, Olandijoje. Šis būdas paremtas tuo, kad besimokantieji, dirbdami šiuo metodu, naudojasi jau turimomis žiniomis. Mokiniai konstruoja savus modelius, ko jie turi mokytis, kelia hipotezes, ieško įrodymų ir tyrinėja. Visi iškylantys klausimai ir atsakymai į juos veda prie istorijos sukūrimo.

Taip pat pasakojimo, kurį mokiniai vizualizuoja, meniškai apipavidalina, naudojasi IT ar tridimensinėmis priemonėmis.  Turinį kuria patys vaikai, nors mokytojas žino temą ir pagal ją planuoja klausimus, į kuriuos pateikdami atsakymus, vaikai mokosi ir atranda. Storyline – tai procesas, ne turinys. Ir mokytojo rolė dirbant šiuo metodu – pagalbininkas.

                             Mokytis šiuo naujuoju metodu anglų kalbos pamokose pradėjo ir mūsų mokyklos mokiniai. Padedant profesoriui Leif Tvilum iš Danijos, anglų kalbos pamokose mokiniai kuria ir atranda, ieško ir mąsto analitiškai. Patys mažiausieji mano mokiniai, penktokėliai bei šeštokėliai, turėjo atsinešti tris objektus iš gamtos, su jais pradėjo istoriją nuo senųjų laikų, akmens amžiaus, kur jie kūrė savo genčių gyvenamuosius plotus, naudojosi atsineštais akmenėliais, lapais, žiedais, kankorėžiais, gilėmis, plunksnomis, vaisiais, augalėliais, šakelėmis, kitais gamtos objektais.  Vėliau jų laukia rimtesnis išbandymas – sužinoti, kokius įrankius žmonės tuomet turėjo ir kokius gyvūnus galėjo sumedžioti.

                             Vyresnieji kūrė šeimas, galvojo giminystės ryšius, vardus, amžių, savo naujuosius pomėgius bei profesijas.                              Kita jų užduotis – suplanuoti keliones į tris skirtingas sostines skirtinguose žemynuose savaitei turint 10 000 eurų. Jiems reikia surasti tikrus viešbučius, keliones, suplanuoti, kiek išleis maistui, pramogoms ir pasirinkti lankytinas vietas. Tai tikrai sunki užduotis, ypač jei šeimoje yra penki ar šeši asmenys su skirtingais pageidavimais. Sutikite, nes ir jums būtų sunku įvykdyti tokią užduotį.

                             Na, o mums teks palaukti, kokias išvykas į tris žemynus ir akmens amžiaus gyvenimo ypatumus pristatys vaikai kitose Storyline metodu grįstose anglų kalbos pamokose. Būtinai informuosiu ir pasidalinsiu patirtimi.

Anglų kalbos mokytoja Odeta Grušelionienė

{gallery}renginiu_nuotraukos15/storyline{/gallery}

Pakeisti teksto dydį
Pakeisti spalvų kontrastą