Menu Close

Patikrinome savo žinias ir gebėjimus. Rezultatai

Švietimo ir mokslo ministerija prieš keletą metų inicijavo projektą, kurio tikslas – padėti mokykloms pačioms įvertinti savo teikiamo ugdymo kokybę ir, jei reikia, padėti ją pagerinti. Standartizuoti testai yra viena iš tokių įsivertinimo priemonių, todėl Nacionalinis egzaminų centras, siekdamas skatinti mokyklas naudotis standartizuotais testais, tobulinti mokinių pasiekimų testavimo procedūras ir plėsti standartizuotų testų duomenų panaudojimą ugdymo kokybei gerinti, ir šiais metais pakvietė Lietuvos mokyklas dalyvauti veiksmo tyrime „Standartizuotų testų taikymas mokyklose 2014 m.“.

Gegužės mėnesį šia galimybe pasinaudojo ir Marijampolės Rimanto Stankevičiaus pagrindinės mokyklos 4-ųjų ir 8-ųjų klasių mokiniai. Ketvirtokams parengti skaitymo, rašymo ir matematikos testai, aštuntokams – skaitymo ir rašymo, matematikos bei istorijos testai. Vaikai taip pat pildė mokinio klausimynus. Užduotis kūrė Nacionalinis egzaminų centras. Atliktas užduotis vertino pradinių klasių ir dalykinės sistemos mokytojai. Norint išvengti subjektyvumo, testų vykdymą administravo ne mokę mokytojai, be to, vertinant buvo laikomasi instrukcijų. Standartizuoti testai leido įvertinti moksleivių pasiekimų lygį – nepatenkinamas, patenkinamas, pagrindinis ar aukštesnis, – mokyklos darbo efektyvumą, užtikrinti geresnį ugdymo proceso grįžtamąjį ryšį. Atlikus standartizuotus testus visi įvertinimai buvo suvesti į specialią duomenų sistemą.

Dabar jau galime pasidžiaugti aukštais mūsų moksleivių, dalyvavusių testavimo programoje, rezultatais. 26,8% ketvirtokų matematikos, 19,5% – skaitymo ir 45,2% – rašymo žinios įvertinta aukštesniuoju lygiu (Lietuvoje atitinkamai 11,5%, 10,0%, 21,9%). Pagrindinį matematikos lygį pasiekė 51,2% ketvirtokų, skaitymo – 58,5%, rašymo – 33,3% (Lietuvoje – 56,1%, 30,7%, 43,6%). 11,9% aštuntokų matematikos, 60,0% – skaitymo, 67,3% – rašymo, 47,4% – istorijos žinios atitinka aukštesnįjį lygį ( Lietuvoje – 11,3%, 8,5%,   11,0%,   9,9%). Pagrindinį matematikos lygį pasiekė 40,7%, skaitymo – 27,3%, rašymo – 27,3%, istorijos – 40,4% (Lietuvoje – 32,2%, 36,9%, 56,9%, 50,0%) moksleivių. Nepatenkinamu lygiu įvertinta tik vieno ketvirtoko skaitymo žinios. Aštuntų klasių moksleiviai neigiamų įvertinimų negavo.

Testų rezultatai buvo aptarti su moksleiviais, mokytojais, suvestinės išdalintos tėvams. Mokytojai ir tėvai galėjo sužinoti, kurioje vietoje yra vaikas, o standartizuotų testų rezultatų įvertinimo rodikliai palyginti su klasės, mokyklos ir Lietuvos mokinių įvertinimo rodikliais. Standartizuoti testai nėra tik vaiko žinių patikrinimas, tai – visos švietimo sistemos patikrinimas, išsamus tyrimas. Mokiniai sužinojo, kas sekasi , o kur dar reikėtų padirbėti, kad rezultatai pagerėtų. O mokytojams standartizuoti testai padėjo įvertinti savo teikiamo ugdymo kokybę, išanalizuoti mokinių poreikius, įvertinti jų galimybes.

                 Jurgita Papečkytė,

                 Marijampolės Rimanto Stankevičiaus pagrindinės mokyklos mokytoja

Pakeisti teksto dydį
Pakeisti spalvų kontrastą