Menu Close

Mūsų mažieji tyrinėtojai – Europos šalių ambasadoriai

Rugsėjis Marijampolės Rimanto Stankevičiaus mokykloje šiemet prasidėjo su Tarptautinio Bakalaureato pradinio ugdymo programos startu (IB PYP) ir projektais apie daugiakalbystę bei skirtingų Europos šalių kultūras. Minėdami Europos kalbų dieną, visų pradinių klasių mokiniai kartu su mokytojomis leidosi į pažintinę kelionę po skirtingas mūsų žemyno šalis. Ši veikla tapo ne tik gražia švente, bet ir tikruoju IB PYP pasaulėžiūros įkūnijimu – juk IB misija siekia ugdyti smalsius, atsakingus, tarptautiškus mokinius, gebančius pažvelgti į pasaulį iš įvairių perspektyvų ir suprasti jo įvairovę.

Pirmųjų klasių mokiniai (mokytojos Aušra Žemaitaitienė, Vaida Žukauskienė ir Reda Pažėrienė skyrė pokalbiams ir naujiems atradimams apie Lietuvą, Latviją ir Estiją. Mokiniai puikiai įsitraukė į projektinę veiklą. Įdomu buvo svečiuotis kitose klasėse, sužinoti apie kaimynines Baltijos šalis. Mokiniai daug diskutavo apie šias šalis, domėjosi šių šalių kultūra bei tradicijomis. Ypač mokiniams aptiko svečiuotis kitose klasėse, pristatyti savo darbus ir sužinoti daugiau apie kaimynines Baltijos šalis. Mokiniai puikiai įsitraukė į veiklas ir dalinosi savo atradimais su draugais, taip praturtindami bendrą mokymosi patirtį.

2a klasės mokiniai domėjosi Anglija. Jie sužinojo daug įdomių faktų apie šią šalį: kaip atrodo jos vėliava, kokie garsūs pastatai stovi Londone, kuo anglai garsėja visame pasaulyje. Vaikai vartė angliškas knygutes, klausėsi pasakojimų ir ruošė projektą apie Angliją. Savo darbą antrokai pristatė 2b ir 4a klasių mokiniams – papasakojo, ką sužinojo, ir pasidalijo savo įspūdžiais, o vaikams įgyvendinti visas šias veiklas padėjo jų mokytoja Jurgita Brazauskienė. 2b klasės mokytoja Irena Šverčiauskienė su mokiniais tyrinėjo Belgiją. Jie virtualiai keliavo po šalį, dalinosi įspūdžiais iš kelionių, ragavo belgiško šokolado, gamino šalies vėliavą. Smagiausia buvo, kad pažinimas apėmė visus pojūčius – ne tik akimis, bet ir skonio patirtimi. 2c klasės mokiniai kartu su mokytoja Raimonda Dadurkiene visą savaitę rinko informaciją apie Daniją, į kurios rinkimą įtraukė ir tėvelius. Visų bendru darbu gimė Danijos pristatymo plakatas. Visa klasė keliavo į svečius pas 2d klasę, kurioje apsikeitė visa surinkta informacija apie šalis. 2d klasės mokiniai kartu su mokytoja Asta Bendinskiene gilinosi į kaimyninę Lenkiją. Jie informaciją rinko namuose, kūrė plakatą ne tik pamokų metu, bet ir po jų, o kartu su mokytoja parengtos skaidrės leido dar labiau pagilinti žinias. Į savo pristatymą jie pakvietė 2c klasę, kurios mokiniai pasakojo apie Daniją – taip gimė graži bendrystės ir bendradarbiavimo patirtis.

3a ir 3b klasių mokiniai dalijosi įspūdžiais bei žiniomis apie Europos valstybes – Švediją bei Prancūziją. Erikos Venskevičienės mokiniai domėjosi Prancūzijos kultūra, papročiais ir žmomėmis.Vienos klasės mokiniai pristatė savo projektinius darbus bei įsimintinas veiklų akimirkas savo bendraamžiams. 3b klasė, vadovaujama mokytojos Aušros Biskienės, jungėsi prie integruotos technologijų pamokos „Švediškas užkandžių stalas“ ir mokėsi apie sveiką mitybą, tinkamą produktų pasirinkimą, o pabaigoje sudėliojo estetiškus užkandžių patiekalus, kurie simbolizavo švedišką maitinimosi tradiciją. Vaikai sakė, kad tai buvo „smagiausia ir skaniausia pamoka“. 3c klasė su mokytoja Loreta Andriuškevičiene savo projektą skyrė Graikijai. Vaikai rinko informaciją, kūrė pristatymus, dalinosi žiniomis ir atskleidė, kad Graikija – tai ne tik senovės mitai, bet ir šiuolaikinė kultūra, tradicijos bei kasdienis gyvenimas. 3d klasė lankėsi 3c klasės Graikijoje, susipažino su valstybės simboliais, istorijos paveldu, šokiais. Gitanos Kalinauskienės trečiokai domėjosi Italija: pynė Italijos vėliavą, technologijų metu „kepė picą“, kūrė venecijietiškas kaukes bei mokėsi itališkų pasisveikinimo žodžių „ciao“. 3c ir 3d klasės pristatė projektus vieni kitiems.

4a klasės mokiniai su mokytoja Gražina Venciene domėjosi Čekija. Susipažino su šios šalies lankytinomis vietomis, technologijų pamokoje gamino vėliavas. Lankėsi ir kitose klasėse, susipažino su kitomis šalimis. 4b klasės mokiniai su mokytoja Jolanta Gudyniene keliavo į Suomiją. Jie susipažino su šios šalies geografija, mokėsi įdomių faktų, gamino lankstinukus, išbandė keletą suomiškų žodžių, technologijų pamokoje kūrė Suomijos vėliavas, o matematikos pamokose sprendė uždavinius apie atstumus ir greitį, susiedami juos su Suomijos realijomis. Smagu, kad kalbų dieną 4b klasė aplankė kitus mokinius ir pamatė, ką įdomaus paruošė draugai. 4c klasės mokiniai su mokytoja Aurelija Kovzoviene darė plakatus bei piešimo kelionių žemėlapius apie Kroatiją, keliavo į kitas klases apžiūrėti draugų atliktus darbus.

Šie projektai atskleidė IB PYP esmę – mokymąsi per patirtį, tyrinėjimą ir bendrystę. Kiekvienas mokinys tapo tyrinėtoju, kiekviena klasė – savo šalies ambasada, o visa mokykla – Europos kultūrų ir kalbų šventė. Vaikai lavino ne tik žinias, bet ir bendravimo, bendradarbiavimo, kūrybiškumo įgūdžius. Svarbiausiai, kad klasės viena kitą kvietėsi į svečius ir mokiniai tapo mokytojais vieni kitiems, papasakodami, ką įdomaus sužinojo, išmoko, suprato. Jie mokėsi gerbti įvairovę, prisiimti atsakomybę už bendrą darbą ir suprato, kad kalbos ir kultūros žmones jungia, nors mes visi esame skirtingi, bet tuo ir įdomūs.

Džiaugiamės, kad mūsų mokiniai ir mokytojai kuria tokią gyvą ir prasmingą mokymosi patirtį, atitinkančią IB misiją – ugdyti tarptautinę, atvirą ir atsakingą jaunąją kartą. Šios veiklos tapo tikru įrodymu, kad mokykloje mokomės ne tik faktų, bet ir gyvenimo – bendrystės, draugystės, pagarbos bei smalsumo pasauliui.

Nuoširdus dėkui pradinių klasių mokytojoms už pagalbą mokiniams kuriant tarptautiškus projektus.

IB PYP koordinatorė
Odeta Gluoksnytė

Skip to content