Menu Close

Įsibėgėja Erasmus KA+2 projektas „Mokomės gyventi sveikai“

IMG 20171010 080958

      IMG 20171010 080958 Į antrąjį projekto susitikimą Portugalijoje (Escola Secundaria Dr. Antonio Granjo) gegužės 12- 19 dienomis išvyksta 2 mūsų mokyklos 7a klasės mokiniai – Akvilė Aleksaitė ir Arnas Šverčiauskas. Jie ne tik susipažins su šios šalies kultūra, gyvenimo būdu, mokysis gyventi sveikai, bet ir pristatys įvairias veiklas, kurios buvo įgyvendintos mūsų mokykloje iki šio išvykimo. Veiklų išties buvo daug ir įdomių. Jas vykdė įvairių dalykų mokytojai, socialiniai pedagogai, kviestiniai svečiai ir t.t.

     4 b klasės mokiniai per anglų kalbos pamokas skaitė tekstą, mokėsi žodžius tema „Healthy People“. Jie turėjo sukurti ir pristatyti projektinį darbą grupėse ir porose tema „Healthy Life“. Mokiniai angliškai pasakojo apie savo valgymo, asmeninę higieną, kada jie prausiasi, valo dantis, plauna rankas ir veidą, kiek jie sportuoja ir kada eina miegoti.

       6b kl. mokiniai matematikos pamokos metu mokėsi savo kūno matmenis pavaizduoti diagramomis. Tikybos pamokose buvo ieškota „recepto“ fizinei ir dvasinei sveikatai stiprinti -„Sveikame kūne – sveika siela“. Daug veiklų vyko per klasės valandėles, kurių metu auklėtojai su savo mokiniais kalbėjo, kokias alternatyvas galima surasti vietoj pasyvaus televizijos žiūrėjimo bei buvimo su telefonu.

     2017 m. gruodžio mėn. 5 kl. mokiniai dalyvavo mokymuose, kuriuos vedė VšĮ vaikų žaidimų studijos „Kodėlčius“ direktorė Rasa Kazlauskienė. Mokiniai dalyvavo penkiuose 1,5 val. trukmės   užsiėmimuose, kurių   metu buvo   ugdomos   pagrindinės   asmens   socialinės   emocinės kompetencijos – savimonė, socialinis sąmoningumas, savitvarda, tarpusavio santykių įgūdžiai ir atsakomybės jausmas. Mokymuose buvo taikomi dailės terapijos metodai, tai padėjo vaikams ne tik geriau pažinti ir suprasti save, bet ir pasijausti klasės komandos nariu, ugdyti bendruomeniškumą, empatiją ir geranoriškumą.

     Dailės pamokų metu mokiniai piešė fraktalus – savęs pažinimo, relaksacijos piešinius. Fraktalų piešimas – kelias į save per spalvas ir formas. Vyresnieji kūrė exlibrius – tai nuosavybės ženklas, kuriam taip pat būdingas savęs pažinimas, savęs išreiškimas per simbolį. 8 kl. mokiniai piešė „Mano gyvenimo paveikslą”, kurio rėmai reiškė gyvenimo kokybę, viduje per piešinius, šriftą buvo dedamos asmeninės vertybės (kiekvienas savo). Svarbiausios vertybės vaizduojamos didžiausios ir spalvingiausios, mažiau svarbios – mažesnės ir ne tokios spalvingos, o tai, kas egzistuoja gyvenime, bet kas nėra taip svarbu, galima buvo tik užrašyti.

     Chemijos pamokų metu buvo atliekami laboratoriniai darbai, susiję su pagrindinėmis maisto medžiagomis.

     5-7 klasių mokiniai per technologijų pamokas prisiminė, kas yra sveikas gyvenimo būdas. 20% sveikatą lemia genai, 20% – aplinka, 10% – medicinos/sveikatos apsaugos kokybė, o net 50% sveikatos priklauso nuo mūsų gyvenimo būdo! Visi sveikatą lemiantys veiksniai yra labai svarbūs – kaip dėlionės detalės. Iškritus vienai detalei, pilna dėlionė nesusideda… Mokiniai dalinosi patirtimi, kuo svarbus yra režimas, sportas, vanduo, maisto gaminimas namuose, maitinimasis pagal mitybos piramidę ir t.t. Vėliau mokiniai piešė „Mokomės gyventi sveikai“ dėliones, kuriose patys akcentavo, kas yra svarbu gyvenant sveikai. Pristatę savo dėliones, kiekvienas analizavo jas, stebėjo, kuri detalė yra jų gyvenime „silpniausia“, ką reikėtų keisti. Pasižadėjimai buvo priklijuoti po piešiniais ir kabės kabinete kaip priminimas, kad net 50 % mūsų sveikatos priklauso nuo pačių gyvenimo būdo bei įpročių. Vėliau mokiniai ieškojo receptų su sveikais patiekalais – daržovėmis, grūdiniais produktais, įvairiomis sėklomis. Receptai buvo išbandyti. Mokiniai, pagaminę sveikus patiekalus, juos degustavo, vertino. Dauguma liko nustebę, kad tokie kartais neįprasti patiekalai yra skanūs bei taip lengvai pagaminami. Visi surasti sveikuoliški receptai anglų kalbos pamokų metu (mokytoja bei projekto koordinatorė O. Gluoksnytė) buvo verčiami į anglų kalbą. 5a, 5c,6a, 7a , 8a, 9 klasės mokiniai anglų kalbos pamokų metu diskutavo, rinko informaciją apie sveiką gyvenseną. Pasibaigus projektinėm savaitėm, kiekvienas mokinys pasirinktu būdu pristatė, kaip jie įsivaizduoja sveiką gyvenimo būdą. Mokiniai stebino savo išradingumu bei kūrybiškumu. Vieni tai pristatė demonstruodami sukurtus trumpus filmukus, kiti mokė naujų žaidimų, kūrė istorijas.

       Biologijos pamokose 7a klasės mokiniai ruošė projektus, kaip saugoti savo sveikatą.

       Vyko akcijos „Pasimatuok gerą nuotaiką“, „Mano vaike, saugok save“, minėjome Pasaulinę košės dieną. Dalyvavome nacionaliniame moksleivių žygyje „Piliakalnių Lietuva“, Lietuvos mokinių, mokytojų ir visuomenės sveikatos priežiūros specialistų konkurse „Sveikuolių sveikuoliai“, konkurse „Grąžinti verta+“ .

       2 kl. mokiniai spalio – gruodžio mėn. mokėsi plaukti Marijampolės sporto mokykloje.

     Mokinių rudens atostogų metu vyko dieninė vaikų sveikatos stiprinimo stovykla, sporto varžybos, socialinių įgūdžių ugdymo užsiėmimai, susitikimai su krepšinio, aikido, orientavimosi sporto atstovais, skautais.

     Daug laimėjimų šiais metais pasiekė mūsų sportininkai. Marijampolės sav. mergaičių kvadrato varžybose 5 – 6 kl. grupėje laimėta 1 vieta, 2017-2018 m. m. Lietuvos mokyklų žaidynių zonos 5-6 kl. mergaičių kvadrato varžybose laimėta 2 vieta, konkurse,,4+1 EURO FIT 2018“ 3 vieta.

       Ir tai tik dalis veiklų, kurios buvo įgyvendintos mūsų mokykloje.

       Visi šie nuveikti darbai trumpai bus pristatyti susitikimo su projekto partneriais metu. Akvilė ir Arnas taip pat pristatys bendraamžiams savo pačių sukurtus produktus bei veiklas, t.y. receptų knygą „Mokomės gyventi sveikai“ (angliškas ir lietuviškas tekstas su pačių gaminimo nuotraukomis) bei video knygą iš nuotraukų „Kaip aš suprantu sveiką gyvenimo būdą?“. Apie projekto veiklas plačiau galima pasiskaityti projekto svetainėje http://www.lohl.eu/

{gallery}renginiu_nuotraukos17/ripam{/gallery}

Odeta Gluoksnytė, projekto koordinatorė, ir Rita Dijokienė

Skip to content