Menu Close

Erasmus+ studentai iš Etiopijos, Turkijos, Gambijos, Uzbekistano mūsų mokykloje

Devyni Erasmus+ Marijampolės kolegijos studentai iš Etiopijos, Turkijos, Gambijos, Uzbekistano atliko praktiką Marijampolės Rimanto Stankevičiaus progimnazijoje visą antrą semestrą. Jei iš pradžių praktikantai jautė baimę ir net norėjo atsisakyti kurso, per praktikos pristatymus visi kaip vienas teigė patobulėję visapusiškai, stebėjosi tokiu aukštu mūsų mokinių kalbos lygmeniu, žavėjosi mokinių draugiškumu ir geranoriškumu. Kai kurie mokiniai net verkė atsisveikindami ir parašė studentams nuoširdžius padėkos laiškus.

Omar iš Gambijos taip apibūdino savo praktiką mokykloje:

„Anglų kalbos mokymo praktika man, kaip studentui, padarė didžiulį poveikį. Ji suteikė man neįkainojamų įžvalgų, įgūdžių ir patirties, kuri prisidėjo prie mano karjeros augimo. Atlikdamas pedagoginę praktiką įgijau gilesnį supratimą apie įvairias metodikas, strategijas ir būdus. Aš išmokau, kaip kurti patrauklius pamokų planus ir projektuoti veiksmingą mokymosi veiklą. Mokymo praktika padėjo man išsiugdyti stiprius klasės valdymo įgūdžius, kurie yra labai svarbūs kuriant teigiamą ir palankią mokymosi aplinką. Mokymo praktika padėjo man patobulinti ir sustiprinti savo gebėjimą veiksmingai bendrauti. Nuolat susidurdamas su kalba, rengdamas pamokas ir bendraudamas su mokiniais, patobulinau anglų kalbos žinias, žodyną ir bendrą anglų kalbos mokėjimą.”

Gera, kai studentai įvertina mokytojo kompetencijas. Omar galėjos palyginti savo šalies ir Lietuvos ugdymo sistemas bei mokytojus:

„Mokytojos kompetencija švietimo srityje tikrai verta pagyrimo. Jos išsamios pedagogikos žinios ir novatoriški mokymo metodai padėjo praplėsti mano akiratį ir patobulinti mano anglų kalbos ir mokymo įgūdžius.  Odetos įtaka mano Erasmus+ programai buvo didžiulė. Jos parama ir žinios padarė neišdildomą įspūdį mano pedagoginei karjerai. Esu labai dėkingas, kad turėjau tokią išskirtinę mentorę ir mokytojų mokytoją.”

Beyza iš Turkijos ypatingai džiaugėsi savo tobulėjimu ir augimu:

„Kai tik pradėjau dirbti, labai bijojau, ar sugebėsiu mokyti, ar sugebėsiu bendrauti su mokiniais, nes žinojau, kad mano kalbos įgūdžiai nėra geri. Kai pradėjau dėstyti, pasirinkau tokias veiklas, kurios įtrauktų mokinius į pamokas, o kalbėdama su jais pastebėjau, kad kartu su jais patobulinau savo anglų kalbos žinias. Visada rinkdavausi tokią veiklą, kuri juos sudomintų. Taip pamokos tapdavo įdomesnės. Į kiekvieną pamoką žiūrėjau kaip į tobulėjimą. Manau, kad su pamokomis, kurias vedžiau čia, žengiau pirmąjį žingsnį į mokytojavimą, apie kurį svajoju. Kai tapsiu mokytoja, tikiu, kad galėsiu būti geresnė mokytoja, naudodamasi čia įgytomis žiniomis. Dėl to man buvo malonu matyti, kad tarp Beyzos, kokia ji buvo pirmoje pamokoje, ir Beyzos, kuri vedė paskutinę pamoką, įvyko evoliucija.”

Tim pastebėjimai apie praktikos mokytoją: „Labai užtikrintai moko ir lengvai kontroliuoja klasę, paslaugi ir labai draugiška bet kuriam mokiniui, jei jam kyla klausimų. Labai gerai sugeba patraukti auditorijos dėmesį. Mokiniai ją myli ir gerbia“.

Apie mokinius jis turi išskirtinį matymą: „Įspūdingas anglų kalbos lygis ankstyvajame mokykliniame amžiuje, puikūs kalbėjimo įgūdžiai, labai nedaug gramatikos klaidų, kurias galima greitai įveikti. Moksleivių galimybės mokytis anglų kalbos yra puikios, taip pat aktyvus mokinių dalyvavimas pamokose ir jų atsakomybė.

Keletas pastebėjimų apie mūsų šalį iš pirmą kartą Europoje ir Lietuvoje apsilankiusių studentų. Atvykę į Lietuvą jie buvo labai maloniai nustebinti. Juos pasitikę žmonės buvo labai svetingi, malonūs, rūpestingi. Iškilus įvairiems klausimams, buvo kur kreiptis ir rasti į juos atsakymus. Erasmus programos studentus nustebino Lietuvos orai. Rytas pasisveikina su tirštu rūku, vėsia gaiva, o diena pasitinka su saule, vėjeliu ir truputėliu lietaus. Įdomus pastebėjimas, jog lietuvių akių spalvos skiriasi ir turi daug atspalvių. Nuo pilkų, juodų iki skaisčiai mėlynų. Būnant kitos šalies studentu, nekalbančiu lietuviškai, didelės problemos nėra. Dėstytojai ir studentai moka anglų kalbą, o atsiradus būtinybei galima sulaukti ir vertėjo pagalbos. Studentai yra sužavėti Lietuva ir stropiai siekia savo edukacinių aukštumų.

Anglų kalbos mokytoja Odeta Gluoksnytė

Skip to content