Lapkričio pradžioje man teko dalyvauti eTwinning seminare Lyon mieste, Prancūzijoje. Tai puikus būdas visiems Europos mokytojams susiburti kartu, pasidalinti patirtimi, susirasti partnerius, užregistruoti projektus. Trumpai noriu papasakoti, kas tai yra eTwining ir kodėl mūsų mokykloms svarbu dalyvauti šioje programoje.
Lietuvoje eTwinning projektai vykdomi nuo 2004 metų. Kodėl mano mokykla turėtų dalyvauti šioje veikloje? Atsakymai labai paprasti: mokiniai mokosi komunikuoti, naudoti IT ne kasdienei, bet mokslinei ir socialinei veiklai, mokosi anglų kalbos kasdien, stiprėja mokymosi motyvacija.
Taip pat stiprėja noras pasitempti, nes moksleiviai jaučia atsakomybę už savo atliktą veiklą, kurią įvertins draugai iš Europos, mokomasi tolerancijos ir pažinti kitus, nes visi mes skirtingi ir kitokie, spręsti iškilusias problemas, dalintis patirtimi ir vertinti vieni kitų pasiekimus. Taigi mano naujasis projektas – seminaro Lyon metu gimęs produktas „Mano europiečiai draugai“ – būtent ir atitinka moksleiviams iškeltus tikslus, nes šio projekto veiklos prasideda nuo šalies, miesto, mokyklos pažinimo, vėliau mokiniai dalinasi savo sėkmės istorijomis, o projekto pabaigoje išsprendžiamos iškilusios jiems problemos.
Ne tik mokiniai gauna daug naudos tokio pobūdžio projektuose. Mokytojai bei mokyklos bendruomenė gauna didelės naudos taip pat – jie užmezga tiesioginius kontaktus su Europos šalių mokyklomis bei pedagogais, susipažįsta su kitų šalių švietimo sistema, mokymo(si) metodais, formomis, ugdo mokinių bendruosius gebėjimus, integruoja keletą mokomųjų dalykų šioje veikloje, efektyviai naudoja IT, eTwinning sėkmingai gali būti vykdomas ir popamokinėje veikloje, taip pat bendradarbiaujama su Europos mokyklomis.
Praktinė eTwinning seminaro Lyon reikšmė
Pagrindinė seminaro pranešėja – Elizabeth Sauser-Monnig kalbėjo ne tik nuostabia anglų kalba, bet ir puikiai pristatė eTwinning pradžiamokslį: kas tai yra eTwinning, ko juo siekiama, kaip kurti projektus, dvi Prancūzijos eTwinning ambasadorės pateikė savo projektų pavyzdžių ir išryškino pagrindines klaidas, kurių reikėtų vengti pradedančiajam eTwinning’iečiui.
Labai svarbi buvo praktinė seminaro dalis – kaip dirbti Twinspace erdvėje. Projekto dalyviai turėjo įdėti foto prie savo profilio paskyros, sukurti mokinių prieigas bei jų slaptažodžius, forume pristatyti save, sukurti naują diskusinę temą, įkelti medžiagą, kaip naudoti padlet.com aplikaciją.
Taigi kviečiu visus mokytojus entuziastus aktyviai įsitraukti į naują, pilną iššūkių veiklą ir tapti vienu iš eTwinning‘iečių.
Odeta Grušelionienė, anglų kalbos mokytoja
{gallery}renginiu_nuotraukos/odeta{/gallery}