Lapkričio 12 d. 8a klasės mokiniams klasės auklėtojas Artūras Lazauskas suorganizavo edukacinę išvyką į Vilnių.
Lankėmės LR Seimo rūmuose. Jų darbuotojai ekskursiją pradėjo Seimo lankytojų centre. Susipažinome su Seimo veikla, įstatymų leidybos procedūromis, piliečių galimybėmis dalyvauti teisės aktų leidyboje, aplankėme Seimo posėdžių salę ir Lietuvos Respublikos Nepriklausomybės atkūrimui svarbią Kovo 11-osios Akto salę, Konstitucijos salę, Laisvės gynėjų galeriją.
Klasės seniūnas Tomas Vencius trumpam tapo LR seimo pirmininku, o Paulius Ponkratjevas – sekretoriumi. Naudodamiesi šia galimybe Tomas ir Paulius pateikė svarstymui Švietimo įstatymo pakeitimus. Siūlė trumpinti mokslo metus. O Kajus Jasaitis atstovavo Seimo nariams. Po ilgų diskusijų buvo priimtas sprendimas – 2019/2020 m.m. baigti birželio 1 d. Nors šis įstatymo pakeitimas buvo priimtas žaidimo forma, mes supratome, kad darbas LR Seime yra labai sunkus.Vėliau susitikome su Seimo nariu, dr. Kęstučiu Mažeika. Jis atsakė į mums rūpimus klausimus. O susitikimo pabaigoje Aplinkos ministras K.Mažeika palinkėjo sėkmės ir visus apdovanojo suvenyrais.
Pėsčiomis perėjome visą Gedimino prospektą nuo Seimo rūmų iki Katedros aikštės. Jau žinojome, kad pamatysime Katedrą, jos požemius. Truputėlį baugino. Bažnytinio paveldo muziejaus darbuotojai pateikė nepaprastai įdomią edukaciją apie garsių LDK didikų, valdovų, katedros vyskupų ir jų pagalbininkų, kapitulos narių laidojimo vietas. Ėjome į Katedros požemius. Ten pamatėme archeologinių tyrinėjimų metu surastus artefaktus, susipažinome su paties statinio istorija. Išgirdome, kas yra gotika, renesansas, barokas, klasicizmas. Ir visa tai telpa viename pastate – Katedroje, Lietuvos krikšto simbolyje. Apžiūrėjome Šv. arkangelo Mykolo vienuolyno patalpas – buvusio Bernardinų vienuolyno pirmąjį aukštą. Tarp seniausių ir vertingiausių archeologinių radinių – sidabrinė angeliuko skulptūrėlė. Gidė pasakojo, jog manoma, kad tai buvusio relikvijoriaus kojelė. Pats relikvijorius neišliko. Inovatyvus sprendimas – virš skulptūrėlės pakilusi trimatė holograma. Vėliau su bendraklasiais tapome archeologais. Patys ieškojome, kasinėjome, nustatinėjome, ką radome, darėme išvadas arba teigėme, kad reikalingas gilesnis ir išsamesnis mokslinis tyrimas. Naudojomės tikrais archeologų kasinėjimo įrankiais, pirštinėmis ir kt. Apibendrindami kasinėjimo rezultatus vartojome specialius terminus. Buvo nauja, neįprasta, įdomu.
Esame dėkingi auklėtojui Artūrui Lazauskui ir skaityklos vedėjai Laimai Vaičiūnienei už puikiai praleistą laiką ir įdomią ekskursiją.
8A klasės seniūnas Tomas